ga terug

Digitalisering maakt recruitment persoonlijker

Het werven van mensen blijft in de kern altijd mensenwerk. Maar dankzij digitale tools kunnen intercedenten bij elke vacature steeds sneller en beter inzoomen op de beste kandidaat. Zo zorgen data-analytics en articificial intelligence voor unieke kansen in de wereld van recruitment. Het maakt het werven van de juiste kandidaat zelfs persoonlijker en sneller, zo blijkt uit ons trendpaper: ‘Human touch, digital guided.’

Onze maatschappij digitaliseert, en daarmee verandert ook onze arbeidsmarkt fundamenteel. Kunstmatige intelligentie en robotisering nemen steeds meer taken van de mens over. In allerlei sectoren en beroepsgroepen krabben mensen zich achter de oren en klinkt de vraag: wat betekent dit voor onze organisatie en mijn functie? Digitalisering biedt echter ook unieke kansen om sneller, efficiënter en makkelijker te werken.

Human touch versterken

Maar wordt werving en selectie ook persoonlijker door digitalisering? Kunnen we de waarde van werk nog verder vergroten? Dat kan het zeker, als digitalisering bewust wordt ingezet. Niet om de human touch te vervangen, maar juist om deze te versterken. Het is een slim samenspel tussen kunstmatige intelligentie en menselijke finesse. En dat spel wordt de komende jaren alleen maar effectiever.

Slimme aanpak levert resultaat op

In onze trendpaper ‘Human touch, digital guided’ laten we aan de hand van vier stappen in het werving- en selectieproces zien wat digitalisering toevoegt aan de waarde van werk. En hoe een slimme aanpak ervoor zorgt dat digitalisering en professionals van vlees en bloed een beter en sneller resultaat opleveren.

Share

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan